THE ARCHAEOLOGICAL SITES AND MONUMENTS OF EPIDAURUS

The tour begins on entering the Municipality of Epidaurus by the Corinth-Epidaurus road, with a first stop at the medieval fort of Piada. The next point of interest, after taking a short diversion from the main road network, along a dirt road, is the church of Polemarcha. The tour continues towards Ancient Epidaurus with a visit, inside the settlement, to the Mycenaean burial ground and the theatre of the ancient city of Epidaurus (also known as the 'Small Theatre of Epidaurus'). Then, towards the archaeological site of Epidaurus, heading for the organised archaeological site of the Asclepeion and the main points of interest, the archaeological museum, the ancient theatre and the surrounding archaeological site. An interesting site a short distance away (by car) is the temple of Apollo Maleatas. On the way towards Lygourio the visitor can see the churches of the area (Agios Ioannis Theologos, and Agios Ioannis Eleimonas) as well as the 'Pyramid' of Lygourio. The route ends following the old road network towards Nafplio, where you can see—after a short diversion towards Metochi—the acropolis of Kazarma, and on your return to the main road, the domed tomb of Kazarma and the Mycenaean bridge.

 

Estimated time for the tour: 2 days.

(Note: The stated time for the suggested routes is determined by the time spent in the organised archaeological sites included, depending on their opening times.)

 

Piada, Nea Epidaurus

The fortress sits atop the rocky heights, above the village of Piada (aka Nea Epidaurus). The location of the fort is strategically placed so as to make it invisible from the sea, which is very close. The choice of the site served to protect the town from pirates.

Μονή Παναγίας Πολεμάρχας, Επίδαυρος

Κοντά στον οικισμό της Νέας Επιδαύρου, σε μια ερημική παραλία με πεύκα και ελαιόδεντρα, βρίσκεται η διαλυμένη μονή της Πολεμάρχας. Ιδρυτής της μονής υπήρξε ένας μοναχός που ονομαζόταν Αντώνιος. Εκεί τον ακολούθησαν δυο νεότεροι μοναχοί, ο Νήφων (μετέπειτα Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως) και ο Ιωσήφ. Σύμφωνα με την παράδοση, μόνοι τους έφτιαξαν τον πρώτο πυρήνα της μονής γύρω στο 1400. Η μονή έφτασε σε ακμή τις επόμενες δεκαετίες με τη βοήθεια του Πατριάρχη Νήφωνα, οι αλλεπάλληλες όμως πειρατικές επιδρομές ανάγκασαν τους μοναχούς να εγκαταλείψουν την Πολεμάρχα και να αποσυρθούν στη μονή Καλαμίου, στην ενδοχώρα της Επιδαυρίας. Έκτοτε η μονή δεν ξαναλειτούργησε.

Μυκηναϊκό Νεκροταφείο Παλαιάς Επιδαύρου

Δυτικά του σύγχρονου οικισμού της Παλαιάς Επιδαύρου, στην ανατολική, απότομη πλαγιά του υψώματος «Καταράχι», στη θέση «Νέρα», είχε εντοπιστεί και μερικώς ανασκαφεί από τα τέλη του 19ου αιώνα νεκροταφείο μυκηναϊκών χρόνων. Νέα στοιχεία έρχονται στο φως τα τελευταία χρόνια μετά από ανασκαφές σωστικού χαρακτήρα. Το νεκροταφείο ήταν οργανωμένο σε συστάδες θαλαμωτών τάφων, λαξευμένων στο φυσικό βράχο της περιοχής.

Αρχαιολογικός Χώρος Ασκληπιείου Επιδαύρου

Το πιο σπουδαίο Ασκληπιείο της αρχαιότητας, με οικουμενική φήμη αναπτύχθηκε στη γη της Επιδαυρίας. Όλα τα άλλα Ασκληπιεία της Ελλάδας αλλά και της Μεσογείου από τη Ρώμη ως την Ανατολή παρουσιάζονται ως εξαρτημένα από το σεβάσμιο Ιερό της Επιδαύρου και ιατρικό κέντρο, όπου για πρώτη φορά ο Ασκληπιός, έστω και όψιμα, τιμήθηκε ως θεός. Η μακραίωνη ύπαρξή του, κυρίως όμως ο χαρακτήρας της λατρείας του δίνει την ερμηνεία της ανάπτυξής του αφενός ως επίσημο ιερό της Πόλης-Κράτους της Επιδαύρου, παρόλο που απείχε 8 χιλιόμετρα από αυτήν, αφετέρου σε οικουμενικό κέντρο με τεράστια φήμη

Archaeological Museum of Asklepieion, Epidavros

The small archaeological Museum of Epidavros is at the entrance to the archaeological site of the Asklipieion and houses many of the finds that were discovered there. It is considered of great importance because the exhibits include many fragments of architectural parts from the superstructures of the most notable buildings in the sanctuary.

Ιερό Απόλλωνος Μαλεάτα, Επίδαυρος

Το Ιερό του Απόλλωνος Μαλεάτα κατέχει τη βόρεια πλαγιά του ανατολικότερου υψώματος του Κυνόρτιου όρους. Σε χρόνους πολύ παλιούς, δίπλα στις πηγές των άφθονων νερών γεννήθηκε η λατρεία που αργότερα συνεχίστηκε και άνθισε στο Ασκληπιείο, στην κοιλάδα που απλώνεται κάτω από τους δυτικούς πρόποδες του όρους, όπου έχει λαξευτεί το Θέατρο.

The Sacred Church of Agios Ioannis Theologos in Ligourio

The church is located to the south of the road that goes to Nea Epidauros, and dates from the second half of the 11th century or the beginning of the 12th. It belongs to the distyle [two-columned] cross-in-square type, with three three-sided apses to the east..

The Sacred Church of Agios Ioannis Eleimonas in Ligourio

The important Byzantine church of Agios Ioannis Eleimonas stands in the centre of the village. The church follows the architectural style of the simple distyle [two-columned] cross-in-square type, with one three-sided apse projecting to the east and a narthex to the west. The master craftsman who worked on the church was Theofylaktos from Kea, who is known to us from a rare engraved invocation on the outside of the north door.

Ακρόπολη Καζάρμας

Η Ακρόπολη της Καζάρμας βρίσκεται σε ύψωμα κοντά στο χωριό Αρκαδικό. Η θέση του κάστρου είναι σημαντική, γιατί αποτελούσε το κυριότερο πέρασμα από την αργολική πεδιάδα προς την περιοχή της Επιδαυρίας. 

Θολωτός Τάφος Καζάρμας

Ο θολωτός τάφος της Καζάρμας βρίσκεται στη νότια πλαγιά του ομώνυμου λόφου στην ενδοχώρα, ανατολικά της αργολικής πεδιάδας. Η στρατηγική θέση του τάφου κοντά στο μυκηναϊκό δρόμο που οδηγούσε στην ανατολική ακτή της Αργολίδας, η μνημειακή του κατασκευή και το επίπεδο πλούτου που αντιπροσωπεύουν τα πολύτιμα και εξωτικού χαρακτήρα κτερίσματα, παραπέμπουν σε μια τοπική, περιφερειακή ηγεμονία του 15ου αι. π.Χ.